strony internetowe

Rozpoczynając jakikolwiek biznes powinniśmy pamiętać, że nasza obecność musi być widoczna także w Internecie. Każda branża jest inna i rządzi się swoimi prawami. Niektórym firmom wystarczą social media lub wizytówki Google, inne natomiast wymagają utworzenia strony internetowej.

BRANŻA

Wszystko zależy od branży oraz specyfiki działalności

Przykładowo, lokale gastronomiczne mogą działać jedynie za pośrednictwem social media i pyszne.pl.
Dzięki tym narzędziom są w stanie dotrzeć do większej części swoich odbiorców. Strona internetowa pełni natomiast funkcję dodatkową. Jej zadaniem jest dotarcie do grupy odbiorców, którzy są w mieście przejazdem lub szukają nowej knajpy w okolicy i korzystają w tym celu z Google.
W takim wypadku strona stanowi uzupełnienie wizytówki Google o czytelne przedstawienie menu.

Całkowicie inaczej prezentuje się sytuacja wśród specjalistów

Jest to mocno niezagospodarowany segment Internetu. Aktualnie specjaliści tacy jak hydraulicy, mechanicy samochodowi czy kominiarze, bazują głównie na sieci poleceń. Jeden zadowolony klient przekazuje kontakt swojemu koledze i tak dalej. Niewiele osób natomiast decyduje się np. na polajkowanie fan page hydraulika. Sami specjaliści (ci niezwiązani z branżą reklamową czy IT) bardzo rzadko decydują się na strony internetowe. Jest to ogromny błąd. Z racji na niską konkurencję są bowiem w stanie bardzo niskim nakładem uzyskać wysokie lokalne pozycje w Google.

Jakie cele można postawić przed stroną internetową?

ZASTANÓW SIĘ, KTÓRE Z PONIŻSZYCH celów MOGĄ DOTYCZYĆ TWOJEJ PRZYSZŁEJ STRONy
SĄ TO GŁÓWNE kategorie celów i niektóre strony mogą obrać kilka z tych kierunków. Przykładowo strona, na której się teraz znajdujesz, realizuje wszystkie z listy obok, z wykluczeniem afiliacji.

SMART

MODEL SMART BARDZO POMAGA W ZWERYFIKOWANIU OCZEKIWAŃ WOBEC STRONY INTERNETOWEJ

zróbmy to wspólnie

Możesz skontaktować się ze mną i przejdziemy ten proces razem.

standardy realizacji

poniższa lista to aspekty, które posiada każda strona internetowa wychodząca spod mojej ręki

Panel zarządzania treścią

W wypadku stron korporacyjnych, blogów czy wizytówek jest to WordPress. Jeśli zajmujesz się sprzedażą – dodatkowo Wocommerce.
Panel zarządzania treścią (CMS) pozwala na swobodną edycję treści na każdej podstronie. Dzięki niemu będziesz w stanie samodzielnie edytować dane kontaktowe, dodawać zdjęcia czy nowe produkty.

Responsywność (RWD)

Prostym językiem – dopasowują się do każdego rodzaju urządzeń.
Wyświetlą się dobrze za równo na komputerze, tablecie czy telefonie.

Optymalizacja techniczna

60% – tylu użytkowników porzuca skorzystanie z Twojej strony, jeśli wczytuje się ona dłużej niż 1 sekundę.
Wyrzucam zbędne skrypty, optymalizuję obrazki i wiele innych – wszystko po to, aby Twoja strona działała tak szybko, jak to tylko możliwe.

Backup i zabezpieczenia

Strona w momencie oddania będzie korzystała z najbardziej optymalnych i najmniej awaryjnych wersji oprogramowania. Instaluję również zabezpieczenia antyspamowe. Zainstaluję również certyfikat SSL.
Zaraz po wdrożeniu tworzę pełen backup oraz przetrzymuję go przez kolejnych 12 miesięcy.

Widoczność w wyszukiwarkach

Twoja strona internetowa zostanie skatalogowana w Google zaraz po wdrożeniu.
Będzie również przygotowana do pozycjonowania, a ja wskażę Ci co robić, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

Realizacje

BART20

„Dobre fotografie są kluczowe podczas projektowania.”

Projekt dla Pana Piotra był jednym z przyjemniejszych w realizacji.
Kiedy tylko zobaczyłem fotografie, od razu wiedziałem, że zajmą główne miejsce na tej stronie. Monumentalne konstrukcje nie tylko zdobią okolice, ale również stronę internetową architekta. Postawiłem na minimalizm, z dużym naciskiem na proste geometryczne kształty korespondujące z bryłami budynków.

Dodatkowego smaku dodaje efekt paralaxy w zdjęciach w tle.

compaas

„Efektowność i optymalizacja.”

Mogłoby się wydawać, że film w tle slidera to dość obciążające rozwiązanie.
Na szczęście dzięki zastosowaniu niskiej jakości materiału oraz specjalnej siatki maskującej, udało się zachować dobre wyniki wydajnościowe oraz dynamiczny slider.

Cloud Works

„Zróbmy coś po słowacku”

Największym wyzwaniem było połączenie ulotnej natury danych, z ich uporządkowaniem. Stąd też efektowna animacja w sliderze. Nie chciałem zbytnio obciążać strony dodatkowymi animacjami, dlatego poniżej zastosowane są tylko efekty, które dają nam feedback „Ej, jestem klikalny!”. Odczucia, na które naciskałem to nowoczesność i minimalizm, bez zbędnego przesycenia kolorami.

PIG

Realizacja dla Podkrakowskiej Izby Gospodarczej była dla mnie wyjątkowym projektem.

Jest to strona przy, której realizacji zostałem obdarzony zaufaniem nie tylko jednego podmiotu, ale szeregu przedsiębiorców wchodzących w jej skład.

SAWE

Klient pokazał mi małą blaszkę, pozaginaną, z kilkoma ostrzejszymi elementami. Niedowierzałem kiedy powiedział:
„Dasz wiarę że potrafi to utrzymać w kupie dwie drewniane belki?”

SAWE to rodzinna firma z wieloletnim doświadczeniem, zajmująca się produkcją nowoczesnych prefabrykowanych konstrukcji drewnianych. Głównym wyzwaniem przy tym projekcie było dla mnie pogodzenie tradycji z nowoczesnością.

joanna dejneka

„Jak pusta kartka papieru”

Prace kosmetyczne to sztuka, ekspresja i w tym wypadku też pasja.
Tak jak obrazy wiesza się na pustych ścianach, tak ta strona tworzy zbilansowane i łagodne tło dla treści.
Blogi w tej branży bywają poczytne, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

formalności

podpisujemy umowę określającą zakres prac, terminy realizacji i funkcjonalności strony

po podpisaniu umowy wystawiam FV zaliczkową na 50% kwoty całego zlecenia

końcowa płatność w terminie 7 dni po oddaniu w pełni działającej strony

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

Prostym językiem, domena to nazwa naszej strony internetowej. Jest to dokładnie ten adres który wpisujemy w pasku przeglądania, kiedy chcemy trafić bezpośrednio na jakąś stronę.

Domena jest spięta z serwerem za pomocą adresów DNS. Dzięki temu nie musimy wpisywać skomplikowanych adresów IP, a jedynie proste do zapamiętania nazwy.

Domenę można zakupić samemu u dowolnego dostawcy, lub zakupić ją bezpośrednio u dewelopera.

Aby domena była aktywna, należy ją regularnie opłacać, najczęściej w cyklach 12-miesięcznych, nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby opłacić ją z góry na dłuższy okres.

Load More

RWD – inaczej responsive web design, to zbiór zasad związanych z dostosowaniem strony internetowej do rozdzielczości różnych ekranów. 

Load More

Koszt strony internetowej jest uwarunkowany wieloma czynnikami. Cena za stworzenie strony internetowej zaczyna od 240 zł na allegro, za naprawdę podstawowy szablon, przez około 2500-6000 zł netto za serwis korporacyjny z zachowaniem wszystkich zasad dobrego web designu, do nawet kilkuset tysięcy za naprawdę duże projekty.

Cena wykonania strony internetowej jest uwarunkowana przez kilka czynników – poziom skomplikowania projektu, to czy bazuje na szablonie czy raczej indywidualnej szacie graficznej, doświadczeniu web dewelopera, zabiegach związanych z SEO i optymalizacją oraz funkcjami jakie mają być w niej osadzone.

Więcej w temacie stron internetowych znajdziesz w zakładce strony internetowe. Napisz lub zadzwoń aby otrzymać wycenę swojej strony.

Load More

Na koszt utrzymania strony internetowej składa się z kilka elementów:

  • koszt domeny
    Jest zależny od nazwy domeny jaką wybierzemy, przykładowo domeny z końcówką .eu są droższe od .pl Ceny wahają się do 80 do 200 zł netto rocznie.
  • koszt serwera
    Najtańszy pakiet hostingowy dostępny u mnie, kosztuje 80 zł rocznie, najbardziej polecany na początek – 180 zł rocznie, natomiast finalny koszt roczny, jest zależny od potrzeb klienta, bo duże sklepy internetowe, mogą potrzebować więcej miejsca na dysku.
  • koszt obsługi
    Nanoszenie zmian w treści strony, czy dodawanie prostych zakładek może zostać wykonane samodzielnie przez klienta. Jeśli jednak wolisz zostawić to na barkach dewelopera, to koszt roboczogodziny waha się od 70 do 150 zł netto, u mnie jest to 90 zł netto/h. Dodatkowo do kosztu obsługi należy doliczyć regularne aktualizowanie CMS’u oraz zainstalowanych wtyczek. Ważny jest też regularny backup, szczególnie po wdrożeniu większych zmian na stronie. Koszt w zależności od częstotliwości wykonywania zabiegów i poziomu rozbudowania strony, waha się od 200 do 700 zł netto rocznie.

Load More

Strona sama z siebie nie może się zepsuć. Jednak ktoś lub coś (złośliwe oprogramowanie) może ją jak najbardziej zepsuć.

Każde oprogramowanie posiada luki, nawet najnowsze wersje iOS’a. Sztuka utrzymania stabilności takiego oprogramowania polega na cyklicznym i szybkim naprawianiu luk. Każdy update znacząco zmniejsza ryzyko zainfekowania naszej strony internetowej. Kiedy ktoś o złych zamiarach znajduje lukę w kodzie panelu CMS na którym się opieramy, lub w kodzie jakiejś zainstalowanej wtyczki. To w krótkim czasie zaczyna masowo skanować internet w poszukiwaniu stron z taką podatnością. Po zainfekowaniu kilku pierwszych stron, twórcy oprogramowania bardzo szybko wypuszczają łatki. I to tylko od nas zależy czy wystarczająco szybko się zabezpieczymy aktualizując nasz software.

Zainfekowana strona może zostać zniszczona lub użyta do masowej wysyłki SPAM’u. Częściej obserwuje się ten drugi scenariusz. Strona wysyłająca spam, może bardzo szybko trafić na czarne listy i wylecieć z wyników wyszukiwania na kilka miesięcy a nawet na rok. Nie mówiąc już o tym że wszystkie maile w popularnych programach pocztowych – jak np gmail, będą trafiały do SPAMu.

Należy pamiętać że to na właścicielu strony leży obowiązek jej odpowiedniego zabezpieczenia. Ja cyklicznie przypominam swoim klientom o konieczności aktualizacji, i zawsze oferuję taką obsługę w ramach pakietu. Każda strona którą oddaję klientowi, jest w 100% bezpieczna na dzień jej oddania. Jednak taka sytuacja może bardzo szybko się zmienić po upływie nawet kilku tygodni.

Load More

Hosting jest to wydzielone miejsce na dysku komputera nazywanego serwerem, na którym znajdują pliki naszej strony internetowej. Jest on uruchomiony prawie cały czas (przeciętnie ponad 99% uptime).

Serwer zostaje spięty z domeną za pomocą adresów DNS. Usługę hostingową należy cyklicznie odnawiać. Zazwyczaj w trybie 12-sto miesięcznym.

Load More

SSL to certyfikat przypisany do domeny, dzięki któremu wszystkie pakiety pomiędzy userem a domeną są szyfrowane.

W praktyce oznacza to że np nasz dostawca internetu, lub osoba która włamie się do naszej sieci wifi, nie ma możliwości uzyskania danych które wysyłamy do strony, np za pomocą formularza logowania lub kontaktowego. Certyfikat SSL znacząco wpływa na wizerunkowy odbiór strony, ale również jest traktowany jako duży atut przez roboty Google, które mają w zwyczaju nieco wyżej katalogować strony posiadające ten certyfikat.

Load More